Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 7, 2010

ALONG PLS READ THIS!!!!

my Bridesmaid

TUGAS ANDA SEBAGAI PENGAPIT DIHARI BAHAGIA SAYA NNT....


You might have to read the title carefully.. ALONG as u know u will b my Bridesmaid @ Maid of honour @ pengapit...so pls read n fhm betol2 ok..sy ulang fhm betol2...kalu x nnt...sy boleh jd MARAH...anda sbg pengapit sy nnt...anda harus berbakti pd sy..n harus ikot apa yg sy nk,apa yg sy suruh..pendek cite..kamu akan jd org suruhan a.k.a khadam saya...hahahahahha...jgn mrh!!!tp sy tgh seyes..sy nk kamu bace ok...so that, u will b the best bridesmaid for me n dzul...n also u hv 2 remind ur hubby bout this k!!!!but don ask him 2 look my blog....(rahsia ma....)heheheh


1. First thing you must remember is you must NEVER overshadow the pengantin (aku la 2). Means, melaram tu biar berpada-pada la cik kak.. jangan la sampai mengalahkan aku pulak..tp bj mesti cantik ok...cume jgn over dr aku la.. (ko leh gunakan khidmat juru andam aku, p aku kan pesan awal2, make up sket2 sudah..xpon make up sndiri, sblm ni boleh je make diri sndir..time ni lak gewdiks2 nk suruh org make up kan...hahahah)

2. Harus tebalkan muka (ini khas untuk kamu2 yg tak biase jadi centre of attention seperti saya juga). Sebabnye kamera memang akan sentiase (konon2) menghala ke arah kite (sebenarnye kamera menghala ke pengantin, tapi sbb kite kat sebelah dia, maka terperasan mcm kamera tu focus kat kite la..) Oleh itu jangan la perasan yer… tebalkanlah muka.. harus diingat tetamu2 yg dtg tu pun tengok pengantin, bukan tengok kamu (walaupun mungkin ada juga mata2 nakal yg mengusha pengapit. Tapi abaikan sajer sbb mr.Aman ade kat sblah dol..ko nk kene trajang)

3. If possible kan long , aku nk ko request a powder puff with some powder on the puff from the mak andam. Powder tu haruslah yang mak andam pakai untuk makeup aku tadi. Just dap je if aku complain berpeluh or ko nampak muka aku dah berminyak especially at the T-zone and sometimes at the cheek bone.(tau kan..muka aku ni berminyak..so ni sgt penting, pls take note)


4. Harus tebalkan telinga dan menyediakan jawapan untuk the unevitable question. Yer, seperti biase soalan yg akan ditanye di majlis perkahwinan adalah “kau biler lagi?” (mungkin soalan ni makcik2 aku akan tnya,nnt ko jwb, cik pgapit laki yg comel2 2 la laki saya...hahahhaha,mgkin dorg xpasan sbb aman kurang inci...hahahah)huhuhuhu..pecah perut aku long..


5. Harus bersedia menjadi waiter/waitress. nnt bila aku da sedia nk mkn beradap, ko jgn tggu pelayan sendok kan nasi tok aku,kalu ko nmpk dorg xsedia...so ko kene b ready (xkn nk tggu aku n apai tarok nasi kat pggn korg kan....)


6. standby tisu bnyk2, sbb nnt ade adegan mgeluarkan airmata, wpon ms 2 aku n apai bkn tgh tgk cite hidustan atau...maklum la...nnt time renjis2 2..mn tau mak aku pesan bnda yg bukan, aku lak sedeh..kuar air mata..nk lap kat mn kalu xde tisu...xkn aku nk lap pakai kain ko kan..so stanby tisu...(jgn ko lak yg nagis da..igt jgn over okeyyy..mak xsuka!!!hahahah)

7. Memastikan pakaian aku terletak cantik...nnt time aku nk duduk kat pelamin, ko kene amek bunga tgn dr aku dulu..letak bwh, kalu boleh letak blkang pelamin,nnt aku akan suruh org sediakn mggkuk letak dlm 2...(bunga 2 mahal okey)..pas2 ko jgn amek kipas,kipas ko lak...ko kene tolg tgk kain aku yg berjelar2 2...ko alihkan alas kaki aku dulu...pas aku da duduk,letak alas 2 tmpat asal then pastikan aku xpijak gaun aku...kang nk bgn g mkn beradap2,xpasal2 kecoh 1dewan, "su jatuh pelamin"...sapa malu..aku jugak....pas2, jgn diri je...skang aku yg kawen ke ko,jgn gabra2...relax...da tolg letak alas kaki 2..ko leh amek kipas..kipas aku lak..jgn laju2 sgt...nnt jatuh la bulu mata palsu mak okeyyyy....


8. Senyum....tolg senyum..p jgn senyum2 kambing mcm aku n apai..yg kawen aku..yg korg nk malu2 ni knpa????senyum je...jgn risau,org xkn tuduh ko gile...sbb org tau..korg mmg kepala gile2..hahahahah....but pls...tolg jgn wat aku n apai pecah perot ats pelamin 2...mcm ko gelakakn rim myvi aku 2...igt yeh...ni mjlis kawen...bkn mjlis bersantai, memancing ikan smbil bergosip..bukn..bukan yer....


10. last but not least...kalu ko nmpk aku cam sedeh hampir2 nk meraung bagai nk gile..wat lawak sket..bg aku happy...tukarkan mood aku..relax kan aku...pas2, ko jgn panic la kalu tgk aku nagis...kang ngan ko-ko nangis...jwbnyer, aku yg lapkan air mata ko 2...bkn ko lap aku...


In other words, you have to do whatever it takes to make sure me n apai looks absolutely stunning on my wedding and make sure the majlis runs smoothly with no worries. In order for that to happen, you’re gonna have to have the pengantin’s best interest at heart. Jangan berkire dgn orang, nanti orang akan berkire dgn kite jugak. So lakukan sesuatu tugas dgn ikhlas dan jangan harapkan balasan.sesungguhnyer, aku yg mgharapkan balsan selepas pertlgn yg aku beri...(aku ugut korg kan..hahahahah...well long, aku xmintak lebeh, just b my best Bridesmaid...aku syg korg,andai kate ayat diats wat korg kechik ati, atau terasa, atau berpk..oppsss su ni lebeh2..aku mntk maaf..maafkan sy penunggu gua....heheheh...su syg korg)

No comments:

Post a Comment